Ako na to: Perfektné leto!

Úžasné, moje leto bolo naozaj perfektné! A chcem vám o ňom všetkým porozprávať, a tiež poradiť, ako zdokonaliť to svoje!

Niekoľkokrát som zmokla. Neprečítala som ani dve kapitoly z knihy, ktorú potrebujem mať preštudovanú do septembra. O dva týždne ma čakajú skúšky, na ktoré viem akurát to, že zmluva je contract a ža ma pel Timka. Napriek návalom motivácie a energie pravidelne vstávam neskoro a do postele chodievam po polnoci, no počas dňa toho urobím len málo. Ešte stále som nedočítala Pottera. Nebola som na kupku. Ani som nedokončila svoju diétu. Nestretla som sa s každým jedným kamarátom a kamarátkou. Dokonca som ani nepozerala nočnú oblohu s priateľom, hoci tomu konečne praje počasie. Nešla som na dovolenku. Ani len na výlet (hoci po Erasme to asi nie je taká tragédia, byť pár týždňov doma).

Toto sem nepíšem ako znechutenie (ani ako vyjadrenie vlastného znechutenia). Len ti chcem povedať, že je v poriadku neísť na dovolenku, nemať perfektnú selfie s knihou každý druhý deň na každej sociálnej platforme, ktorú máš, že nepotrebuješ pestrý snapchat príbeh, desiatky fotiek z festivalov či letnú lásku… Rozumieš? Oddychuj. O tom je leto. Nerob si výčitky preto, že nerobíš to, čo ti premotivovaní ľudia tvrdia (skrze filter sociálnych sietí), že robia s nadšením. Ak si doteraz dúfal, že sa dozvieš nejaký skvelý tip na perfektné leto, tak ťa musím sklamať. Moje tipy sú totiž celkom bežné:

Normálne sa vyspi. Pozri si seriál. Chytaj pokémonov. Alebo na nich nadávaj. Choď do kostola. Daj si šalát. A potom čokoládu. Choď si zaplávať, využi akcie v meste, a tiež sa zasyp knihami, a tiež nič nerob… lebo je jedno, ako svoje leto prežiješ, hlavne ho preži tak, aby si bol spokojný ty. Nie tvoji rodičia, kamaráti, peňaženka, insta feed, či ľudia, ktorí sledujú tvoje aktivity online. Najmä sa obklop skutočnými ľuďmi, nie ich kyberverziou, a buď normálny. Dnes je tých normálnych fakt málo. Nepredstavuj si, ako by si prežil nejakú situáciu, ale zaži ju na vlastnej koži. Nevravím: ži pre chvíľu, to nie. Ale buď v nej prítomný.

Život nie je beh po rovnej trase. Je to ten najťažší spartan race – aj najkrajší. A je super mať všetko, a je super nemať nič, a v oboch sa potrebuješ naučiť žiť naplno – nech to znamená čokoľvek – pre tvoje vlastné dobro. To je môj návod na perfektné leto: ži ho, normálne.

10 comments

  1. Pravdupovediac, trochu ma tvoj článok upokojil. Nesťažujem sa a som spokojná, aj keď som nebola pri mori a na festivaloch, ale je fajm vedieť, že niekto robí podobné klasické a normálne veci ako ja… A že má podobný názor. Inak ma prekvapil článok, naozaj som očakávala nejaké motivačné tipy alebo miesta, ktoré v lete “musíš” navštíviť.

    Liked by 1 person

    • Ahoj Betka 🙂 ďakujem za komentár a áno, existujeme aj my, normálni 🙂
      Rozmýšľala som aj nad tým, no nevnímam, že práve ja by som mala prototyp na dokonalé leto. Chystám však k záveru leta este články o tom, čo som vlastne v lete robila, a možno tie ťa motivujú na ďalšie prázdniny 😉 sleduj už od budúceho týždňa

      Like

  2. Wow… k tomuto článku len wow. Krásny článok, krásny postreh. Mám pocit, že my ľudia máme niekedy tendenciu viac závidieť iným ako sústrediť sa na seba a tak žijeme životy iných namiesto svojho… no presne ako si písala v článku, treba byť spokojný sám so sebou a žiť za seba 🙂

    Like

Komentovať

