Samota, moja stará známa priateľka

Rozprávať sa sama so sebou sa stalo pre mňa tak prirodzeným, že to niekedy robím aj v spoločnosti ľudí. Samota – ani nie samota, skôr: osamelosť – je mojím spoločníkom tak dlho, že vzdať sa jej a prijať lásku, ktorú mám, mi pripadá takmer ako ťažký rozvod.

Cítili ste sa niekedy tak, že ak sa podelíte o svoje utrpenie, zrazu by sa to utrpenie stalo menej dôležitým a vy menej jedinečným? Že vôbec netušíte, čo by ste robili po tom, čo by sa našlo riešenie? Pretože bolesť poznáte už dlho, ste na ňu zvyknutí a je pre vás veľmi dôležité nemeniť staré návyky, hocako zlé. Bolesť je vám známa, ale radosť – ako žiť s radosťou?
Naučila som sa, že vzťah nevylieči moju osamelosť. Proces liečby začína v mojom vnútri, a žiaden spoločenský status alebo stav s tým nič nemá. Single, zasnúbená, vo vzťahu, whatever. To ma nedefinuje. Musela som si uvedomiť, že nie moje utrpenie ma robí jedinečnou, ale to, ako ho zvládam a čo s ním robím. A všetko ostatné. Pretože ja som jedinečná práve preto, že moja bolesť ma nedefinuje.
Samota nie je moje meno a osamelosť nie je mojím jediným spoločníkom, sprevádzajúcim ma mojím životom. Mám tiež nádej, lásku, obetavosť, priateľov a všetky ostatné veci, vrátane “tých zlých”.
Život totiž nie je definovaný jediným jeho prvkom. To život definuje každý jeden prvok, ktorý ho tvorí, v perspektíve večnosti, v čase i v priestore.

A večný život je v tom, aby poznali teba, jediného pravého Boha, a toho, ktorého si poslal, Ježiša Krista.


Čo je to, čo definuje vás?

Vnímajte túto otázku ako podnet na premýšľanie, a aj keď sa nechcete podeliť o vaše úvahy verejne, zanechajte like, ak vás to aspoň naštartovalo rozmýšľať o niečom. Budem veľmi vďačná za odozvu, vediac, že niekomu moje zamyslenia pomáhajú. 🙂

Komentovať

